Zadania Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Pisz
ZADANIA
KOMISJI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH W GMINIE PISZ
- Opracowanie i zaopiniowanie Gminnych Programów Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Inicjowanie działań związanych z realizacją Programu.
- Współpraca z podmiotami realizującymi zadania z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Prowadzenie działalności informacyjnej służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych.
- Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowanie, w stosunku do osoby uzależnionej od alkoholu, obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego, w tym:
a) wskazywanie możliwości uzyskania pomocy i wsparcia
b) motywowanie do podjęcia terapii;
c) kierowanie na specjalistyczne badania (diagnoza uzależnienia od alkoholu);
d) kierowanie do Sądu Rejonowego wniosków w sprawie orzeczenia o zastosowanie, wobec osoby uzależnionej od alkoholu, obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego;
e) udział w postępowaniu sądowym. - Wydawanie opinii o zgodności, z art. 18 ust. 8 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, lokalizacji i limicie punktów sprzedaży alkoholu.
- Współudział w kontrolowaniu przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń sprzedaży alkoholu.
- Zadania o charakterze kancelaryjno-administracyjnym:
a) przyjmowanie i ewidencja wniosków/zgłoszeń o przypadkach występowania problemu alkoholowego;
b) gromadzenie i przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do prowadzenia rozmów motywujących do podjęcia terapii;
c) gromadzenie i przygotowywanie dokumentacji związanej z uzyskaniem opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania rodzaju zakładu leczniczego (kierowanie na badania przez biegłych);
d) przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku do Sądu Rejonowego o wszczęcie postępowania o podjęcie leczenia odwykowego;
e) sporządzanie postanowień związanych z opiniowaniem wniosków przedsiębiorców ubiegających się o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
f) sporządzanie protokołów z prac Komisji.